Hair chalk - Yay or Nay?

Bună!
Pe la începutul lunii am postat o poză pe instagram cu părul meu făcut curcubeu și v-am promis un articol despre - iată-l!
Curcubeul din păr a fost obținut cu ajutorul cretei pentru păr - denumirea în română sună ciudat așa că în continuare voi folosi termenul de hair chalk. Îmi doream de foooooarte mult timp o culoare trăsnită în cap - și nu, roșul nu mai intră la categoria aceasta :)) - și soluția clasică era decolorarea părului și folosirea unor vopsele profesionale. Procedură costisitoare și nu chiar plăcută - mai ales că firul de păr se arde, indiferent de procentul oxigentului. Așa că am găsit o cale de mijloc - creta pentru păr. 
Am găsit-o pe eBay și am ales varianta cea mai mică - de 6 nuanțe, deoarece există și palete de 12, 24, 36 și chiar mai multe. Dar nu m-am pripit și am decis să iau gama cea mai restrânsă, pentru a proba produsul. Nu am dat foarte mult - cred că până în 10 RON.
 Hair chalk-ul a ajuns cam într-o lună în posesia mea și m-am bucurat. Părul meu sus e destul de deschis la culoare - portocaliu, iar la vârfuri nu avea cum să nu se prindă. M-am înarmat cu timp și răbdare și am purces la drum.
Cum anume se folosește acest produs? Pașii sunt simpli:
- dacă vă doriți o nuanță pastelată pe păr, creta se aplică pe părul uscat, prin mișcări de glisare;
- dacă vă doriți o culoare vie, țipătoare chiar, părul trebuie umezit.
Eu mi-am dorit nuanțe puternice, așa că am  umezit firul de păr. Am încercat creta pe o șuviță mai mare și iată ce a ieșit:
Curcubeul din ziua primirii coletului
Și acum, întrebarea: merită?
Plusuri:
- creta este foarte pigmentată. Roșul e roșu, verdele e verde, albastrul e albastru;
- se duce la prima spălare - fără a lăsa urme pe păr;
- pigmentul se prinde și pe părul vopsit. Nu știu dacă se prinde și pe un brunet, dar pe un șaten/roșcat/ blond merge de minune;
- pătează prosoapele, dar petele se duc la spălare fără probleme.
Minusuri:
- după folosirea cretei este imposibil de pieptănat porțiunea de păr pe care a fost aplicată. Imposibil însemnând că pieptănul se blochează și riscați să rămâneți fără păr;
- pe porțiunea aplicată părul se colorează, dar fără ca pigmentul să intre în păr - arată ca o peliculă de praf colorat. În plus, părul capătă o matitate foarte neplăcută ca aspect;
- nu se aplică uniform: undeva e ca un strat de praf pe păr, undeva se cocoloșește și în păr rămân granule colorate - ca o mătreață mov/roșie/albastră;
- chiar și după o spălare părul este aspru în acea porțiune - la a doua spălare se rezolvă, cu ajutorul 1 kg de balsam.
Per total, Hair Chalk-ul se include la categoria Nay pentru mine. Pigmentul viu nu merită sacrificiile - imposibilitatea pieptănării, asprimea și matitatea părului sunt o mare-mare exasperare și dezamăgire. Poate că o cretă pentru păr mai scumpă chiar face minuni, nu știu. Dar mie nu mi-a plăcut experiența și în special efectul negativ asupra părului. Drept urmare, nu vă recomand un astfel de produs. Nu merită.
Voi ați avut o astfel de experiență? Ce părere aveți despre creta pentru păr? Să aveți o zi faină de tot :D

Comentarii