Corpului îi place apa (I) - Părului meu îi place Garnier Fructis!

Bună tuturor, eu sunt Elena, stăpâna măsuței de machiaj și astăzi voi vorbi despre...

Șampon!

În general, nu îmi place să am mai multe produse desfăcute - mă refer la șampon, gel de duș, deodorant, fond de ten, fard pentru ochi din aceeași gamă de nuanțe... deci o groază de produse. Încerc să nu aglomerez în special cabina de duș, și în timp am învățat să aleg produsele care îmi convin din punct de vedere a calității și a efectului pe care-l au.
Deoarece fiecare organism este diferit, unul și același produs se va comporta diferit de la o persoană la alta. De exemplu, o prietenă folosește un șampon care-i transformă podoaba capilară într-o capodoperă, dar care pe mine nu mă avantajează, deși ambele avem firul de păr subțire.
Eu am părul mixt, ceea ce înseamnă că mi se îngrașă foarte repede la rădăcini, pe când vărfurile rămân uscate. Pe lângă acest aspect, am firul de păr subțire și des, mi se încâlcește îngrozitor dacă nu folosesc balsam și adăugând faptul că îmi crește repede și trebuie să-l vopsesc lunar, cerințele mele pentru un șampon sunt ridicate. Acesta trebuie să:
- îmi curețe bine părul - unele șampoane, de mărci cunoscute, nu îmi lasă senzația de curat;
- să nu îmi usuce scalpul - desigur, ar fi minunat dacă nu mi s-ar îngrășa părul foarte repede, dar nici mătreața nu este ceva ce m-ar face să sar în sus de bucurie;
- să nu  îmi afecteze prea tare culoarea părului - roșul este o culoare care se spălăcește foarte repede, ceea ce mă întristează;
- să îmi păstreze părul curat mai mult timp - deoarece nu îl pot lăsa în pace mai mult de 2 zile, deși au fost și cazuri când după o spălare eram nevoită să-l spăl din nou a doua zi.

După mai multe căutări, încercări și dezamăgiri, am cumpărat  la nimereală un Garnier Fructis  din gama Pure and Shine, într-un ambalaj verde care-mi promite că nu conține parabeni, că va avea grijă să îmi fortifice firul de păr și că îmi va face părul ușor, strălucitor și sănătos. Ce mai, șamponul îmi promite că mă va face o adevărată Rapunzel de pe podium.

Impresii: 

După o perioadă, am început să observ că părul meu nu se îngrașă la fel de repede. Ce-i drept, am schimbat puțin modul în care am grijă de acesta:
- am început să folosesc apa călduță, căci înainte nu îmi imaginam o baie pe cap cu apă mai puțin decât fierbinte;
- am început să mă debarasez de obiceiul de a-mi atinge permanent părul - este dificil pentru mine, dar încetul cu încetul sper să scap de acest tic nervos;
- încerc să nu îmidistrug  părul cu elastice care îmi stresează părul; am început să-l prind cu clame, dacă este necesar, sau bentițe, sau elastice nu foarte strânse;
- am început să folosesc o perie mai lejeră, cu dinții rotunjiți la margini și pe care o curăț odată la câteva zile în baie de apă călduță cu șampon;
- nu îmi mai usuc părul cu prosopul prin mișcări rapide; îl las puțin înfășurat în jurul capului până se îmbibă apa și după îmi las părul pe spate;
- în general, îl las să se usuce singur, liber, fără să-l prind în coc sau cu o clamă;
- doar în cazuri de urgență folosesc uscătorul de păr.
Șamponul de la Garnier Fructis este o alegere bună, cel puțin pentru mine. Nu necesită o cantitate enormă pentru a face spumă, are un miros plăcut de citrice, deși cam artificial (nu-i nimic, se pierde când părul se usucă), este economic și are grijă de scalpul meu. 

Voi ce șampon folosiți? Ași încercat unul de la Garnier Fructis? Cum vi s-a părut? 
O zi frumoasă vă doresc!

Comentarii

  1. Nu am încercat încă șamponul ăsta. Acum folosesc Dove, dar vreau să-l schimb să văd cum mă înțeleg și cu altele.
    O singură...remarcă, dacă nu-i cu supărare. Auzim deseori și la tv și în alte împrejurări de..scalp. Și e folosit cuvântul ăsta excesiv și incorect...dacă ne uităm în dicționar vedem că de fapt „scalp” înseamnă:
    SCALP, scalpuri, s. n. 1. Piele a capului uman împreună cu părul, smulsă de pe craniu în urma unui accident sau desprinsă cu un instrument ascuțit. 2. Scalpare. – Din fr. scalp. (dex online)
    Am putea să spunem mai ușor...pielea capului. Suna mai ciudat, dar mai corect și mai puțin macabru.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Bună Distandi, mă bucur că ai trecut pe aici!
      Nu mă supăr nicidecum. am ales să folosesc acest cuvând din motivul că nu îmi suna bine să spun în aceeași propoziție pielea capului. Știu că nu este chiar corect - macabru, cum ai sesizat mai sus... dar voi avea grijă pe viitor :D

      Ștergere

Trimiteți un comentariu